Screenshot from 2022-06-14 13-20-21.png

Samen met Marieke Herweijer vanuit Spatiebalk hebben we voor het practoraat 'Verschillen waarderen' deze educatie ontworpen. Aan de hand van een theorie van onze opdrachtgever Birgit Pfeiffer hebben we het symbool van de Caleidoscoop gebruikt als metafoor voor zowel de inhoud van haar theorie als voor de vormgeving. Wij hebben dit zo vertaald dat in de opmaak van het boekje de verschillende symbolen, vormen en kleuren van de caleidoscoop terugkomen. Ook werken we met transparantie en verwijzingen die doen denken aan een caleidoscoop.

 

Bij deze theorie horen zogenaamde 'verkijkers'. Dit zijn kaarten die aan sluiten bij de theorie; tools die helpen om in een gesprek rondom complexe vraagstukken je blik even te verzetten. Ook bij deze kaarten is er een vertaling ontworpen vanuit de thematiek van de caleidoscoop. De begrippen, draaien, schudden, inzoomen en uitzoomen worden gebruikt om  op speelse en praktische wijze opdrachten uit te voeren en vragen te stellen. In het boekje is een QR-code te vinden waardoor lezers ook hun eigen verkijkers-kaarten kunnen ontwerpen en hun ervaringen kunnen delen. De doelgroep van dit project is allereerst de docent, coach en begeleider in het Mbo-onderwijs.

Voor meer informatie kun je hier terecht

Heb jij een idee, theorie of vraagstuk dat je graag concreter zou willen vertalen? Wij ontwerpen educatie die daar bij aansluit.

Screenshot from 2022-06-14 13-45-31.png
Screenshot from 2022-06-14 13-45-25.png
Screenshot from 2022-06-14 13-45-20.png
Screenshot from 2022-06-14 13-45-52.png
Screenshot from 2022-06-14 13-44-13.png
Screenshot from 2022-06-14 13-44-17.png
Screenshot from 2022-06-14 13-45-15.png
Screenshot from 2022-06-14 13-45-09.png
Screenshot from 2022-06-14 13-45-03.png
Screenshot from 2022-06-14 13-44-49.png
Screenshot from 2022-06-14 13-44-41.png
Screenshot from 2022-06-14 13-44-36.png
Screenshot from 2022-06-14 13-22-21.png
Screenshot from 2022-06-14 13-22-14.png
Screenshot from 2022-06-14 13-43-57.png
Screenshot from 2022-06-14 13-22-29.png
Screenshot from 2022-06-14 13-22-34.png